יום שני, 19 בספטמבר 2011

19.9.2011 - נגמרה המנוחה ויללה לעבודה...


ואימרו שלום לבוב הבנאי.

אז אחרי שבאוסטרליה עשיתי הסבת מקצוע לבוב הדייג, בקמבודיה עשיתי הסבה לבוב הבנאי.

היום בבוקר, אחרי לילה חסר שינה, למרות בירכת הלילה טוב של שותפי לחדר, גאקו, שעליו ארחיב בהמשך.


קמתי לבוקר גשום למדי. בהתחשב בעובדה שאנחנו בעונה הגשומה, זה הגיוני שיהיה גשם, מה שלא הגיוני זה

הקצב שבו זה מתחלף מגשם לשמש, לגשם, לשמש, לגשם... אני מניחה שההמשך כבר מובן.

אז אחרי שהגשם פסק, התנדבתי ללכת לעבוד בשדות יחד עם מארי (האגרונומית הקמבודית).

ומה זה אומר לעבוד בשדות, זה אומר לסדר שורות (ולא, לא שורת מהסוג הזה !).

מסתבר שזה עבודה לא קלה להיות חקלאי, ויש לי גם את ידי הפועל שיעידו על כך.

ידיים חבושות, מגפיים מלאות בוץ, בגדים ספוגי זיעה, גוף מותש וחיוך ענק על הפנים, כך נראה היום שלי היום.

(אבל אין ספק שאחרי העוגיות של אתמול, קצת פעילות פיזית לא מזיקה).

לצערי אני כנראה אהיה מושבתת מבחינת עבודות השדה בימים הקרובים עד חלוף היבלות,

אבל אני בטוחה שימצאו לי פה לא מעט תעסוקות אחרות, למרות שאם אני אשב יום של בערסל

ואבהה בטבע, גם זה מקובל פה,ואם אני אגיד שאני יושבת ומריצה רעיונות לפרוייקט, זה אפילו ייחשב שאני עובדת,

ועוד עובדת קשה.

אחד הדברים היותר מעניינים שגיליתי ביומיים האחרונים, זה שלקמבודיים יש מילה שמקבילה

למילה "לדרדס", של הדרדסים.

והמילה היא "בלבלה", הם משתמשים בה לא מעט, והיא תופסת כמעט כמשמעות להכל.

נכון שהם משלבים אותה רק כשהם מדברים אנגלית, אבל בכל זאת יש לה לא מעט פירושים ושימושים.

ועכשיו ארחיב מעט לגבי שותפי לחדר, גאקו.

גאקו היא לטאה, כחולה בצבעה שמכוסה בנקודות אדומות, מרשימה למראה,שמקור השם שלה מגיע מהצליל שהיא משמיעה שנשמע כמו המילה "גאקו".

זה מתחיל באיזה צליל הקדמה, הכנה לשומע, ואז בווליום שיכול להעיר את כל הכפר, היא נותנת שתי צעקות

"גאקו... גאקו..." ומשתתקת.

וכל לילה לפני השינה, היא מגיעה לביקור אצלי בחדר ומאחלת לי לילה טוב.

האמת שחשבתי להקליט אותה כדי שבארץ כשיהיו לי בעיות להירדם, אני אוכל פשוט להאזין לצליל הערב שלה.

זה בגדול מה שהיה לי היום, כנראה שמחר בגלל מצב הידיים אני פשוט אבקר את המשפחות ואכיר את

הכפר קצת יותר.

נ.ב

בעודי כותבת את המילים הללו, אני נאכלת ע"י יתושים, חרקים וחיות אחרות....

ביי בינתיים...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה